Publicat:

Aquesta ruta la vaig publicar al número 7 de la revista “D’aqui”, el juny del 2012

Punt de sortida:

El punt de sortida no té pèrdua: és l’església de Sant Antoni de Vilamajor, dins del nucli urbà a peu de la carretera BP-5108 de Llinars a Cànoves. El camí de la ruta segueix sempre una pista de terra fins a Sant Joan de Sanata (GR-97).

Recomancions:

Us recomanem fer una visita a l’esglesiola de Sant Joan de Sanata. Podeu fer un cop d’ull a la revista D’AQUÍ del mes de març de 2012 (número 04).

Porteu calçat còmode, protecció solar (una gorra), aigua (no trobareu cap font) i una càmera fotogràfica.

Tot i que es pot fer en cotxe, recomanem fer la ruta a peu, a cavall o en bicicleta.

Podeu seguir les marques blanques i vermelles del Sender de Gran Recorregut GR-97.

Més informació:

Punt d’Informació La Mongia

C/Església, 3 de Sant Pere de Vilamajor

Tel. 938 610 418

Obert els caps de setmana i festius, de 10h a 14h.

www.vilamajor.cat

Sant Antoni de Vilamajor, Llinars del Vallès

Distància: 3 + 3 Km d'anada i tornada

Durada (hores) anada i tornada

Tipologia: no circular

Dificultat baixa

De Sant Antoni de Vilamajor a Sant Joan de Sanata

Aquest mes de juny, aprofitant que ja ha arribat la calor de l’estiu, et proposem una caminada agradable i no gaire difícil perquè la puguis gaudir tranquil·lament, ja sigui sol, en família o amb amics. Sortirem de l’església de Sant Antoni de Vilamajor i ens endinsarem a la part sud del veïnat de Vallserena fins al veïnat de Sant Joan de Sanata, al terme municipal de Llinars del Vallès.

Trobar el camí és senzill. Només cal baixar per la carretera en direcció a Llinars fins a l’últim carrer a mà esquerra, el carrer Granollers, i des d’allà agafarem el camí de terra de can Costa. Baixarem pel camí fins a la riera de Vallserena deixant a mà dreta les masies de can Sapé i can Cortera. Travessarem la riera (en aquesta època no porta gaire aigua) i seguirem camí deixant cal Burrec a l’esquerra. El camí s’enfilarà carena amunt entre camps i un bosc de pins i alzines. Un cop a dalt gaudirem d’una vista esplèndida cap al Vilamajor de muntanya.

El camí tornarà a baixar fins a trobar la masia de can Diviu, una magnífica casa del segle xvi mig enrunada. Nosaltres seguirem sot avall direcció a Sanata. El sot de can Diviu es troba entre dues carenes: la homònima de la masia i, l’altra, la de can Tabola. Un cop travessat el torrent entrarem ja al veïnat agrícola de Sanata i deixarem enrere les seves granges: Les Sureres, can Jep, can Cases, can Ramonet, can Cuquitos, can Clavell, fins a trobar-nos la fàbrica de fustes MAFOSA i la via del tren. El camí segueix la via fins a can Margenat i can Felip fins arribar a Sant Joan de Sanata.

El millor: Descobrir Sant Joan de Sanata, un barri agrícola encisador

El pitjor: Eviteu de fer-la al pic de l'estiu. Si tot i això la feu, protegiu-vos del sol!