[Entrada original publicada el febrer del 2009]. Darrerament, ja sigui per la modificació dels plans d’ordenació de Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, pels projectes d’Inversió Local de l’Estat o per les actuacions de la Diputació de Barcelona, s’està parlant força de les comunicacions entre pobles i barris [Reflexions]+[Pungoles Opina]. A Sant Pere de Vilamajor, en especial, on els diferents barris estan separats del nucli, units únicament amb una carretera local poc adequada a la situació actual, aquest és un tema no resolt. Les connexions han esdevingut un tema de debat perpetu -i massa sovint tractat amb un excés de superficialitat-. S’han de fer. No s’han de fer. Es faran. No es faran. Si no es fan no ens unirem com a poble. Si els fem, per anar a fer què? Si són viables. Si no ho són… Hi ha debat per estona. Anys, potser.

La carretera local de Sant Pere de Vilamajor es va construir entre els anys 1900 i 1901

La carretera de Sant Antoni a Sant Pere de Vilamajor, la BP-5019, té menys de 2Km.